9 January 2013

Sambal Racik Ayam berdarah

Sambal Racik Ayam berdarah

Sambal Racik Ayam berdarah
by:- Ishaq Ali

Amacam?baca je nama resepi ni ganas pulak..macam takut nak try kan..ahahaha
saja je letak nama gempak padahal takde darah apa pun..tiap kali aku up entry resepi aku semua mudah je,takde pun payah sangat..ni semua resepi peberet famili aku..harap korang pun suka gak ok..


 ni je bahan-bahannya..simple kan


tadaa...da siap..makan dengan nasik panas memang terbaiklah..


Bahan-bahan:-

- cili api 7-8 biji diracik 
- bawang putih 4 ulas di cincang
- bawang besau di mayam-mayam (betulke ayat ni?)
- ayam 2 potong digoreng pastu di siat-siat (giler ganas)
- air asam sikit

Cara nak masak:-

- panaskan minyak dalam kuali tu pastu masuk semua bahan kecuali ayam dan air asam
- agak-agak dah naik bau baru masukkan ayam dan air asam secukupnya
- masukkan bahan perasa
- dah siap

mudah je resepi dari aku ni takpe payah mana pun
tapi kalau korang cari kat blog lain mmg tak jumpa la..
selamat mencuba...!okbai

nanti aku nak buat ubi rebus je..puih



7 comments:

  1. mudah dan sedap..macam meggi jgk kan..
    -ishaq ali

    ReplyDelete
  2. me love it very2 much

    english ku kelaut hahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. amboi.. abg masak sedap ler.. untunglah ishak masak awak makan.. hahaha.. aku ni masak sendiri makan sendiri ;p share dgn luppy aku. meow meow dia kedapur

      - Adi Nang

      Delete
    2. hue hue hue alahai sian nyer

      alah umar kan ada... soon adalah tu org yg akan masakkan and tlg makan kan :p kan kan kan

      Delete
  3. Ishaq.. masakkan utk aku nih pastu pos boleh?!!! sedaplah hehehe

    -subhi karim

    ReplyDelete