6 February 2013

Bubble Blaze

Bubble Blaze
by:- ishaq ali

Assalamulaikum wbt...hi..eh aku lagi ke?ahahaha sebenarnya turn aku mmg arini..yang ssemalam tu aku ganti turn subhi sebab dia dah cover turn aku aritu..so mggu ni resepi aku air minuman je..yela takkan asyik nak makan je..minum tak nak ke...(sebenarnya aku tak sempat masak) ahahahaha..
nape aku share air je? sukati aku lah..nama air ni bubble blaze...aku bagi sbb dia ada buih..bukan sebab aku suka main game iphone tu...lagipun benda ni simple dan ohsem nak buat..takkan nak minum teh o' je memanjang...ok la malas nak tulis panjang-panjang..so Njoi...

bahan-bahan:-

- secubit Nescafe
- sebiji limau kasturi
- gula
- ais secukup rasa

Cara-caranya:-

- korang bancuh nescafe dan gula dengan sedikit air panas (pastikan air tak terlalu gelap macam nak
  buat nescafe O' pulak)
- campur dengan air sejuk sedikit
- perah limau kasturi (buang bijinya)
- masukkan ais sampai penuh cawan tu
- gunakan kole besar sedikit kemudia tarik air tu macam nak buat teh tarik sampai ais tu cair dan air
  tu berbuih..(kalau nak best beli bekas shaker yang macam kat bar tu..lagi syiok ahahaha)
- dah siap..boleh minum pada hari-hari yang panas terik menikam kalbu...Njoi la yek...



mudah je kan bahan-bahannya...



tada....dah siap..


siyes aku bukan malas nak masak

1 comment:

  1. kesian terkejar2 je suamiku
    demi blog digagahkan jugak

    ReplyDelete